01 02 03 18 24 25 26

luni, 2 decembrie 2013

Choux-uri cu crusta de krantz




Ingrediente pentru choux-uri:

-125 g faina
-100 ml ulei
-250 ml lapte
-3 oua mari
-un varf de lingurita de sare






Ingrediente pentru crusta:
-50 g faina
-50 g zahar brun
-40 g unt


Mod de lucru:
Mai intai,vom pregati crusta.Intr-un bol,frecam untul,la temperatura camerei cu zaharul,apoi adaugam faina si amestecam bine.Va iesi ca un aluat tare.



Pe masa de lucru,vom pune o bucata de folie alimentara.Pe folie vom pune bucatica de aluat si cu sucitorul,vom face o foaie,groasa cam de 3-4 mm.Dupa ce am intins foaia,o punem cu folie cu tot,pe un tocator si dam la frigider,pana cand o sa avem nevoie de ea.


Dupa ce am dat aluatul de crusta la frigider,vom pregati choux-urile.
Intr-un vas,punem laptele,sarea si uleiul.Punem pe foc,si cand a dat in clocot,lasam focul mic si adaugam toata faina deodata.Amestecam energic,pana cand aluatul se va desprinde de pe peretii vasului.


Oprim apoi focul si lasam aluatul sa se raceasca,pana cand ajunge la temperatura mainii,dupa care,incorporam ouale,cate unul,pana cand le punem pe toate.




Va rezulta un aluat moale,dar intratat incat sa-si tina forma si lipicios.Punem aluatul intr-un pos  sau in coltul la o punguta si intr-o tava infainata vom pune gramajoare,cu spatiu intre ele,pentru ca or sa creasca la cuptor.


Acum vom scoate foaia pentru crusta ce am pus-o la frigider si vom decupa cerculete,cam de aceeasi marime,in diametru,cu gramajoarele de aluat din tava.


Rondelele le vom aseza peste gogoselele din tava.


Dam tava la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 30 de min.Dupa acest timp,cand s-au rumenit frumos,sant gata.Crusta de deasupra va fi ca o dantela si cu un gust deosebit de krantz.


Dupa ce s-au racit,le-am taiat capacele si le-am umplut cu crema de lamaie(puteti folosi orice crema doriti),ce am prezentat-o aici.
Sant deosebite!Dupa o idee de aici


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu