01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Toffe de portocale









Ingrediente:

-2 portocale
-4 oua
-300 g zahar tos
-2-3 linguri zeama de portocale
-o lingurita de gelatina pudra
-o priza de sare
-30 gr miez de nuca.

Pentru decor:

-frunze de menta
-cuisoare
-cacao.



Mod de lucru:

Se taie capetele celor 2 portocale, astfel incat acestea sa se poata sprijini pe ele.
Portocalele se taie in 2 parti egale si se scobesc( sa obtinem 4 "pahare")...




Se marunteste miezul portocalelor, samburii de nuca si coaja celor 4 capacele.
Le amestecam cu 150 gr. zahar si cu 3-4 linguri de zeama de la portocala si le punem la fiert ,la foc potrivit...




Cind acest amestec a mai scazut,face spuma si se vad urme de caramelizare a zaharului ,atunci oprim focul si toata compozitia o turnam pe o foaie de copt,in strat subtire sau pe o planseta unsa cu putin ulei(eu am pus-o pe masa de inox).
Lasam sa se intareasca si ne vom ocupa de spuma de ou.



Separam ouale.
Galbenusurile le frecam cu o lingura de zahar (din cele 150 gr),pana iese ca o crema.
Albusurile le batem spuma tare cu restul de zahar si priza de sare.
Amestecam cele doua compozitii si le punem la bain-marie, amestecand continuu.
Dizolvam gelatina in 2-3 linguri de apa fierbinte si o adaugam la crema fiarta, amestecand bine.
Crema asta este de fapt o spuma cu gust de portocala.
Cand este gata, dam la frigider pentru cel putin 3 ore.













Prezentare:

Preparatul acesta l-am vazut la o emisiune tv.
Pentru decor, eu am venit in plus cu gulerasul cupelor de portocala, facut din cuisoare si miezul de nuca pus in caramel.
Asadar...dupa ce am scobit jumatatile de portocala,le-am facut cate un guleras din cuisoare...



Apoi am umplut fiecare cupa cu spuma de ou.




Caramelul intarit l-am spart si bucatelele obtinute le-am folosit drept decor (se si mananca)...





Apoi am mai folosit cate o frunza de menta si peste tot am cernut cacao.

Este un preparat usor de facut, numai ca pentru mine mi s-a parut prea dulce.
Spuma de la cele 4 oua ajunge cam pentru 10-12 cupe ,depinde cat de mari sunt portocalele.
Eu am facut 4 cupe din 2 portocale, asa cum este si reteta, restul de spuma am pus-o in cupe de inghetata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu