01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Inghetata cu ciocolata si nuci













Ingrediente:

-5 oua
-100 gr zahar
-500 ml lapte
-200 ml frisca lichida
-50 gr nuci prajite si sfarmate
-o lingura de esenta de rom
-2 linguri de cacao




Mod de lucru:

Se separa ouale.Albusuriele se bat spuma adaugandu-se treptat zaharul si esenta de rom.




Cand spuma este bine intarita se adauga galbenusurile,se mixeaza bine si se adauga laptele.







Compozitia astfel obtinuta se pune  la bain -marie,amestecand mereu pana se ingroasa,ca o smantana mai subtire.




Se ia vasul de pe foc,se adauga cacao,bucatelele de ciocolata si miezul de nuca.Se amesteca si se lasa la racit.




Cand s-a racit se adauga frisca batuta.







Se amesteca usor ,se pune intr-un vas si se da la frigider.Din ora in ora,cam de 3 ori se scoate vasul si se amesteca pentru a nu se forma ace de gheata.



Ingetata am servit-o in cupe de ciocolata.Am pus ciocolata la topit.





Intre timp am pregatit un bol mai micut si o tipla din care am taiat un patratel,cam cat am vrut eu sa fie cupa.




Cand ciocolata s-a topit,cu o lingurita am pus pe patratelul de nailon si am intins-o pana cant a cuprins toata suprafata.Lasam  asa cateva secunde ca atunci cand vom  punem peste bol ciocolata sa nu se scurga.







Acum,usor prindem de marginele patratelului si il punem pe fundul bolului.Bolul l-am pus cu gura in jos pe o cutie de ceai,ca sa fie mai inalt,sa nu atinga marginile de masa.




In 2 min.ciocolata s-a intarit.Scoatem usor bolul,apoi se trage folia de pe cupa de ciocolata.










Este cel mai simplu mod de a face cupe de ciocolata!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu