01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Dulceata de nuci verzi
















Dintre toate dulceturile aceasta este preferata mea si o urmeaza indeaproape cea de visine!
Nu am facut decat 2 borcane de 370 ml.O sa mai fac o tura!Am trecut prin piata si am vazut la tarani, o punga, cat am luat eu , a avut 1,800g.

Ingrediente:

-nuci verzi 1,800 g
-700 g zahar,
-350-400 ml apa,
-o lamaie.






Mod de reparare:

Se folosesc nucile verzi mici,pana nu isi formeaza miezul!

Asadar,se curata nucile cu grija pana la partea alba, nu se lasa deloc coaja verde,ca iese amara.
Am folosit manusi menajere,chiar si asa,un picut,tot s-au colorat degetele.
Pe masura ce sunt curatate se pun intr-un vas cu apa rece,in care s-a pus sare de lamaie,sa nu oxideze.




Mai intai am inceput sa curat nucile, ca pe cartofi,dar va spun ca tare incomod este,din cauza manusilor!
Am incercat atunci sa le curat ca pe portocale.
Am taiat nuca la capete,pana la partea alba,apoi restul,fasiute.A fost incomparabil mai usor si le-am terminat si mai repede de curatat.
Operatiunea asta am facut-o dimineata,le-am lasat in bolul cu apa rece si sare de lamaie,si am schimbat apa,cam din ora in ora,pana a iesit limpede,nu a mai iesit colorata.Spre seara,am pus la foc.
Intr-o cratita se pune zaharul cu apa si se fierbe pana se leaga,dar nu foarte bine(adica sa fie gata de pus in borcane).





Se pune apoi lamaia,taiata felii si nucile,bine inteles,curatate.





Se lasa sa fiarba pana siropul devine ca mierea....apoi,la borcane cu ea!Sa vedeti ce a iesit!Tare mult imi place!Este o dulceata migaloasa,dar merita!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu