01 02 03 18 24 25 26

miercuri, 10 iulie 2013

Gem de caise





Ingrediente:
-12 kg de caise cat mai coapte
-5 kg de zahar

Mod de lucru:
Caisele spalate,le scoatem samburii.Intr-un vas mai mare,in care vom fierbe gemul, vom pune un rand de caise,un rand de zahar si tot asa pana terminam si caisele si zaharul.
Amestecam cu o paleta si lasam de seara pana dimineata,pentru asi lasa sucul.
A doua zi punem vasul la fiert la foc mediu (nu este nevoie sa mai adaugam apa,caisele isi vor lasa suficient suc).


Lasam sa fiarba,supraveghindu-l mereu(se prinde usor,daca nu amestecam mereu)iar atunci cand se ridica spuma,o vom aduna cu o spatula.Dupa ce am adunat spuma,vom mari focul,un pic peste mediu si vom avea grija sa amestecam mereu.Dupa cum am mai spus,vom face gemul si dulceata la foc marisor,pentru ca fructele sa isi pastreze culoarea.Dupa 35-40 de min.de fiert,vom face testul cu picatura in paharul cu apa rece.Daca picatura de gem,cand ajunge in apa nu se imprastie,gemul este gata.Dar puteti foarte bine sa apreciati la ochi(asa fac si eu)cam cat de gros doriti sa fie gemul vostru si veti opri focul cand santeti multumita de consistenta lui.


Dupa ce am stins focul,in borcanele spalate si sterilizate vom pune gemul asa fierbinte si le capsam.
 

Le punem intr-o tava si le vom pune in cuptorul incins cu focul stins,pana a doua zi.

Si asa camara mea se mai imbogati cu bunatate!


....si coltul din naturaaaaa.....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu