01 02 03 18 24 25 26

duminică, 2 iunie 2013

Sirop din muguri de brad












Ingrediente:

-muguri de brad cu o lungime de 3-4 cm
-zahar
-apa
-lamaie









Mod de lucru:

Se aleg mugurii de brad,se spala si se pun intr-un vas cu apa.La un kg de muguri de brad se pun cam 2 l de apa.



Punem vasul pe foc.Lasam sa dea cateva clocote,pana cand mugurii isi vor schimba culoarea.Apoi vom acoperi vasul si lasam sa se infuzeze,24 de ore.


Dupa infuzare,se scot mugurii din zeama si ii stoarcem bine.Zeama ramasa o strecuram si o cantarim.Cata zeama avem atata  zahar o sa folosim,adica kilogram la kilogram....un kg. de zeama,un kg. de zahar.
Punem zeama si zaharul la fiert,la foc mediu,cand este pe jumatate fiert,adaugam lamaia taiata felii.


Lasam apoi sa mai fiarba,pana cand ajunge la consistenta dorita...ca o miere subtire.Dupa cum vedeti,siropul meu,a capatat culoarea superba,a chilimbarului.
Am oprit focul si fierbinte,l-am pus la sticle,l-am capsat si le-am pus sub un pat de paturi,pana a doua zi.
Siropul se poate folosi ca remediu pentru tuse,dar si adaugat peste clatite(un sirop mai grosut)Eu am pus un pic si peste placinta de rubarba...sau se mai poate bea cu apa minerala......



....cateva flori,pentru voi,de padure......
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu