01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Prajiturele cu crema












Pe colega mea o cheama Elena si de sarbatoarea sfintilor Constantin si Elena,am vrut sa-i fac o surpriza dulce.Am luat cate ceva din mai multe retete si vedeti ce a iesit!
Imi pare rau ca nu am insistat pe poza finala,toate le-am facut in criza de timp.

Aceasta reteta este prima din cele doua obligatorii si particip la concursul organizat de Laura Laurentiu, Bloggospodina.
Urmeaza sa postez si cea de-a doua reteta de-a Laurei pana luni, 30 mai, cand se incheie cel mai tare concurs din blogosfera cu un juriu ales: Laura Adamache, Cristian Borod, Andi Tudor si Laura Laurentiu.



Ingrediente:

-300 gr biscuiti simpli
-100 gr migdale sau nuci macinate
-200 gr unt
-2 linguri de zahar

Pentru umplutura:

-200 gr ciocolata simpla
-200 gr frisca lichida
-o mandarina
-un grefruit



Mod de lucru:

Se sfarama biscuitii,nu asa de fin, ca la salamul de biscuiti.Intr-un bol,punem biscuitii sfarmati,migdalele macinate,zaharul,amestecam si punem untul topit.






Am vazut ca doar cu untul nu mi s-a legat bine compozitia,asa ca am mai adaugat cam 200 ml lapte.



Acum ca s-a legat,am lasat-o la o parte si m-am ocupat de tava de briose.Am uns fiecare locas cu unt



le-am captusit cu aluat de biscuiti, creeand cate un cosulet.



Dam tava la cuptorul incins de dinainte cam 15 minute.



Le scoatem cu grija si le punem pe o tava.In fiecare cosulet,cand s-au racit, vom pune bucatele de fructe.



peste fructe vom pune cu posul crema ganache,ce am facut-o din 200 gr. ciocolata simpla,200 ml. frisca lichida si 50 gr. unt.











Si ca sa pun prajiturelele,am mai facut si un cosulet din ciocolata.



Am ales un bol nu prea mare pe care l-am imbracat cu folie de aluminiu si l-am pus cu gura in jos pe un borcan,sa fie ca suport si sa se poata manevra mai usor,cand avem nevoie sa rasucim bolul,o facem rasucind borcanul.Am topit ciocolata,am pus-o intr-o punguta la care am taiat varful si cu grija am inceput sa dau contur cosuletului.




Dupa ce am terminat de conturat cu ciocolata neagra,am facut acelasi lucru si cu ciocolata alba.





L-am lasat sa se intareasca si apoi cu grija am scos bolul ramanand un frumos cosulet din ciocolata.




















Cosuletul fiind gata,l-am umplut cu prajiturele





l-am impachetat si surprizaaaaa...a fost una dulce!





Mi-au placut prajiturele astea!Ar fi excelente pentru o petrecere,nu te mazgalesti si din doua muscaturi ai terminat prajitura. Sunt moi,dulci de la crema si acrisoare de la fructe......excelente!Imi pare tare rau ca poza de final nu am mai facut-o!


Si tot in ziua cand am facut minunile astea, ma apucase o harnicieeee, ca facui si niste miere de papadie ;-)urmeaza...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu