01 02 03 18 24 25 26

joi, 21 februarie 2013

Bomboane de ciocolata cu fructe de padure




Ideale pentru un cadou dulce,cu ocazia zilei de Dragobete!











Mai intai ,pentru suport,am facut un chec.

Ingrediente pentru chec;

-4 oua
-250g faina-mai mult sau mai putin
-un pahar de 200 ml de iaurt
-doua pahare (cu care am masurat iaurtul),de zahar
-8 linguri de ulei
-o lingura de cacao
-o lingurita praf de copt
-un praf de sare
-coaja rasa de la o lamaie
-esenta de rom

Intr-unn vas se bat ouale intregi cu zaharul,pana devine o crema.Se adauga uleiul in fir subtire,mixand continuu,apoi se adauga iaurtul.Faina amestecata cu cacao,praful de copt si sarea,se adauga la amestecul de oua.Se mixeaza bine si se adauga coaja rasa de lamaie si esenta de rom.Tot amestecul ,l-am pus intr-o forma mare de briosa,unsa cu unt si tapetata cu faina si am dat-o la cuptorul de dinainte incins,cam 35-40 de min.











Il lasam la racit si vom pregati bomboanele de ciocolata.Pentru "coji",avem nevoie doar de ciocolata menaj si hartiute de bomboane.Topim ciocolata la baie de aburi,punem in hartiute si cu miscari circulare,le imbracam in ciocolata.





Le lasam sa se intareasca ciocolata si vom pregati jeleul de fructe de padure.Pentru asta avem nevoie de;

-350g fructe de padure,amestec,eu am folosit afine si zmeura,culese de mine de asta vara.
-100 g zahar tos
-un pachet de gelatina





Punem gelatina la rehidratat dupa instructiunile de pe plic.Fructele de padure le amestecam cu zaharul si le punem pe foc mediu,amestecand usor,pana se topeste zaharul.Cand zaharul s-a topit adaugam gelatina.Amestecam iarasi,fara sa fiarba,pana se dizolva si gelatina.







Oprim apoi focul si lasam amestecul sa se raceasca.Cand aproape incepe sa se inchege,umplem cojile de ciocolata,nu chiar pana sus,sa avem loc sa punem ciocolata alba.









Dam la rece.Dupa ce jeleul s-a intarit,le acoperim pe fiecare cu ciocolata.




Bomboanele astea am vrut sa arate ca niste trandafirasi,ca doar le-am pregatit pentru Dragobete!Asa ca am facut o crema din;

-un pachet de unt
-un galbenus de ou
-100 g zahar pudra
-esenta de vanilie
-colorant rosu,din zeama de sfecla ce am pastrat-o la congelator.





Untul la temperatura camerei se mixeaza cu zaharul pana devine cremos,adaugam galbenusul,mixam si apoi punem colorantul si esenta de vanilie.Mixam energic,pana avem o crema pufoasa si dam la rece.Dupa ce crema a stat cam o ora la rece,punem intr-un pos cu varf stelat si decoram bomboanele.











pentru a face buchetul de trandafiri,am decorat checul cu ciocolata alba si l-am impachetat in hartie rosie.Bomboanele le-am imfipt,usor in scobitori si le-am atasat pe chec.Prin congelator aveam si cateva visine de anul trecut,asa ca le-am imbracat in ciocolata alba si am mai decorat cateva bomboane.
Sper ca va place ce a iesit si  va puteti inspira pentru un cadou dulce!




Urmatoarea floare din balconul meu....GLOXINEEA!




SA FITI IUBITE!!

8 comentarii:

  1. Mie imi plac fructele de padure mai ales daca au si cioco:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Aneta,esti grozava,ai atatea idei,arata fenomenal de bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb, nu am facut niciodara bomboane in hartiute. O sa incerc, multumesc pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca si eu am fost reticienta,dar me-au iesit,numai ca trebuie sa folosesti mai multe hartiute pentru o bomboana,manevrezi mai usor atunci cand pui ciocolata.

      Ștergere