01 02 03 18 24 25 26

joi, 6 decembrie 2012

Ficatei de pui serviti altfel









Ma tot gindeam ce sa mai fac de mincare...si cum in congelator aveam niste ficatei de pui, zic sa fac ceva cu ei.
Nu-i vorba, am mai facut felul asta de mincare, dar acum m-am gandit sa le fac o surpriza baietilor mei. Vazusem eu pe un site frantuzesc niste cosulete din aluat si acum era momentul sa le incerc.
Vreau sa spun ca intr-adevar a fost o surpriza pentru baieti cand au vazut in ce mod le-am servit mincarea!!!si aspectuos si gustos!

Ingrediente:

-500 g ficatei de pui,
-2 cepe potrivite,
-2 rosii tot asa mai potrivite,
-un ardei gras nu prea mare,
-o lingurita de concentrat de pui(sau un cubulet),
-150 ml.vin alb,
-100 ml ulei,
-un praf de piper.




Punem o tigaie la incins, punem uleiul ,apoi ficateii scursi de apa




Lasam pe foc pana scade toata apa ce au lasat-o si cand au inceput sa sfarie adaugam ceapa.
Amestecam si cand s-a inmuiat, punem ardeiul gras, si cand s-a inmuiat si ardeiul, punem rosiile.
Acoperim tigaia cu un capac si lasam cam 5 min. sa se inmoaie si rosiile.
Adaugam apoi concentratul de pui, vinul si piperul si lasam sa mai fiarba innabusit cam 10 min.,timp in care se formeaza sosul.










Este o mancare usoara si rapid de facut. Asa cum ziceam, am servit mancarea in boluri din aluat, pe care le prezint mai jos.

Ingrediente pentru bolurile din aluat:

Vom folosi ca masura lingura de supa.

-5 lg.de faina alba,
-2 lg. de gris,
-1 lg. de susan,
-2 lg. de mac,
-1 lg de ulei,
-1 lg. de miere incalzita sa curga usor,
-100 ml apa calduta,
-1/2 lingurita de drojdie uscata,
-un praf de sare.




Mod de preparare:

Intr-un bol punem faina, grisul, macul si susanul, sarea si drojdia.
Amestecam si adaugam uleiul, mierea si apa calduta, framantam bine si lasam aluatul sa creasca.









Cand si-a dublat volumul, il impartim in doua si intindem cate o foaie subtire, cat foaia de taietei.
Formele astea eu le-am copt pe fundul unor boluri mai mici, (intoarse cu fundul in sus).
Cu unul dintre boluri am decupat aluatul, am uns bolurile cu ulei si le-am imbracat pe fiecare cu aluatul decupat.
Le-am dat la cuptorul incins cam 10 min. Cand au prins culoarea alunei sunt gata.
Am observat ca se scot mai usor de pe bol cand sunt calde.









Din aluatul acesta eu am copt 4 boluri (cate persoane suntem), iar din ce a ramas am facut chipsuri si le-am mancat in loc de paine.
Toata lumea a fost in-can-ta-ta!
Aluatul asta ar merge de minune cu o salata, urmatoarea data stiu cu ce vom manca "bolurile" astea!
Sa aveti poftaaa!




Aceasta a fost aventura mea culinara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu