01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Paine tigru









Ingrediente pentru aluatul de paine:

-500 gr faina
- 10 gr drojdie proaspata
-o lingura de ulei de masline
-200 ml apa
-1\2 lingurita de sare

Ingrediente pentru crusta:

-115 gr faina de orez
-5 gr drojdie proaspata
-110 ml apa
-un praf de sare
-o lingurita de zahar
-o lingurita  de ulei


Mod de lucru:

Pentru paine se poate folosi orice aluat dorim.Dupa ce am facut aluatul,l-am lasat la dospit pana se-a dublat volumul,apoi l-am impartit in doua si am facut doua chifle.



Le-am pus iarasi la crescut si intre timp am facut crusta.Intr-un vas am pus praful de sare amestecat cu  faina de orez(eu am facut-o in casa,am spalat bine,bine orezul,l-am intins pe o tava si am pus la cuptorul incins,cu focul stins si cu usa intredeschisa,pana s-a uscat.Apoi l-am macinat cu masina de cafea.Am cernut cu o sita mai deasa si asa am obtinut faina de orez.),am facut o adancitura si am adaugat uleiul.Drojdia am frecat-o cu zaharul si am adaugat apa peste.Tot continutul,l-am pus peste faina din vas si am amestecat bine cu o lingura.







Trebuie sa iasa un aluat mai subtire.Il lasam sa se odihneasca 15 minute,timp in care si chiflele mele au crescut.Cu aluatul din faina de orez,ungem chiflele pe deasupra,intr-un strat mai grosut.




Le dam apoi la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 30-35 de min.Cand crusta s-a rumenit si chiflele au fost gata.Am fost foarte incantata de rezultat!Este o paine aspectoasa si cu o crusta crocanta.
Cu siguranta va veti impresiona ospetii!Eu am folosit paine pentru concursul"Bucatar real".








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu