01 02 03 18 24 25 26

joi, 6 decembrie 2012

Crema de zahar ars cu mere







Este un dulce ce mie imi place tare mult!Imi place consinstenta lui "matasoasa",fina si gustul pe care il da esenta de rom.De obicei crema asta o fac simpla ,dar acum am zis sa incerc sa vad cum ar iesi cu mere.Va spun ca am fost tare multumita de rezultat.Merele ii mai taie din dulceata zaharului si ca atare este si mai gustoasa!

Ingrediente:

-1 l de lapte
-8 oua
-10 linguri de zahar(lingura de supa)
-2 mere
-o fiola de esenta de rom
-o lingurita de amidon alimentar(ajuta crema sa fie mai ferma atunci cind o pui pe platou si se taie si mai bine)
-un praf de sare



Intr-o cratita de 3l punem 5 linguri de zahar si facem un caramel. Prin miscari de rotatie imbracam peretii vasului si lasm la racit.scoatem casuta de simburi de la mere si le taiem felii subtiri ,pe care le asezam pe fundul vasului ce l-am imbracat
cu caramel.







Intr-un bol spargem ouale le batem usor cu cele 5 linguri de zahar(sa nu facem spuma) , esenta de rom ,praful de sare si laptele.Amidonul,il desfacem cu un picut de lapte si il adaugam,la compozitia de lapte cu oua. Turnam totul in cratita,usor sa nu deranjam merele(pe care le-am asezat ,frumos ca la tarta cu fructe) in timp ce turnam laptele,merele se vor ridica la suprafata,fara sa-si strice forma.














Punem cratita intr-o tava si adaugam apa fierbinte ,cam pina la jumatatea cratitei.Punem la cuptorul de dinainte incins ,cam 45 de min,cind s-a rumenit frumos,facem testul cu scobitoarea,daca iese curata atunci crema este gata.



Lasam sa se raceasca si apoi o rasturnam pe un platou.Servim cu sos caramel si decorata cu felii de mar.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu