01 02 03 18 24 25 26

luni, 7 octombrie 2013

Placintele toamnei....cu prune bistritene









Ingrediente:
pentru aluat:
-300 g faina alba
-160 g unt rece
-2 galbenusuri
-2 linguri de zahar
-un varf de lingurita de sare
-apa rece
pentru umplutura:
-500 g prune(fara samburi)
-100 g stafide
-o lingura de zahar
- o lingurita de scortisoara
-o lingura de faina
-un ou pentru uns placintele






Mod de lucru:
Mai intai facem aluatul;Intr-un bol,frecam galbenusul cu zaharul.


Apoi adaugam faina,sarea si untul rece.Cu telul,framantam bine,pana obtinem un aluat nisipos,sa mai ramana fulgi de unt prin el.De aceea nu framantam cu mana,sa nu se topeasca untul de tot.



Dupa ce am amestecat bine,vom adauga cate un pic de apa rece,pana cand aluatul se va lega.Amestecam cu o furculita si apoi cu mana,dar foarte putin,sa nu se topeasca untul de la caldura mainii.Este un aluat ce nu necesita framantare indelungata.


 Acoperim aluatul cu un servet si lasam la rece,cam 30 min.In acest timp,pregatim umplutura.Intr-un vas punem prunele taiate fideluta,scortisoara,zaharul,faina si stafidele(fara sa le rehidratam).


Amestecam susor si lasam la o parte.


Pregatim placintele.Impartem aluatul pe din doua si sucim o foaie nu prea groasa.Decupam foaia cu o forma rotunda.Pe mijlocul fiecarui cerc vom pune cate o lingura de umplutura.Ungem marginea cercului,cu ou batut si acoperim,tot cu o rondea de aluat.Apasam bine marginele sa nu se desfaca la copt si facem cateva orificii,in aluatul de deasupra,cu un cutit bine ascutit.Ungem deasupra cu ou batut si dam la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 30-35 min.





Am facut o serie asa si altele in forma de briose.Sant foarte aratoase!Tot asa,a doua foaie de aluat,am decupat-o ,tot cu forma rotunda,iar cu rondelele rezultate,am imbracat o forma de briose.


Am pus cate o lingura de umplutura,iar deasupra,am decupat aluatl cu un dui,de la pos.Ce a rezultat am acoperit umplutura de prune.Am uns cu ou batut si am dat la cuptor,pana s-au rumenit frumos.


Sant niste placinte cu putin zahar....prunele fiind foarte dulci.Sant usor de facut si se mananca atat de repede!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu