01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

"Canute" cu inimioare





















Pentru sarbatoarea ce se apropie,Sfantul Valentin,vin cu doua "cani",pline cu ciocolata amestecata cu dragoste!
Cu aceasta reteta particip la Dulce Romanie-provocarea lunii februarie 2012,gazduit de blogul Violetei Postolache.

Ingrediente pentru imprimeu:

-50g unt
-50g zahar pudra
-2 albusuri de ou
-faina 40g
-cacao 10g



Se freaca untul cu zaharul pana se topeste zaharul.



Se adauga pe rand cele doua albusuri, batand mereu, pana se incorporeaza bine.



Se amesteca faina cu cacao si se incorporeaza si acestea,in albus, amestecandu-se bine.



O sa iasa ca o crema de ciocolata.



Tot amestecul se pune intr-un pos cu varf, cu gaura mica(pentru scris).



Pe o hartie de copt(eu am avut foaie de silicon),cu posul desenam cam ce dorim.Cum eu am pregatit special de Sfantul Valentin, am facut un desen cu inimioare.





Aluatul ajunge pentru doua foi de 39/27.Cand am terminat de desenat, dam la congelator,cam 2 ore.

Ingrediente pentru blatul alb:

-80g migdale macinate
-50g zahar pudra
-25g faina
-3 oua mari
-2 linguri de zahar tos
-30g unt topit




Se bat albusurile cu zaharul tos spuma tare si se lasa la o parte.



Galbenusurile se freaca bine cu zaharul pudra,pana arata ca o crema.





se adauga untul topit si apoi, migdalele macinate.Se amesteca bine.



In aceasta compozitie se incorporeaza albusurile batute spuma,putin cate putin.



Cat am pregatit blatul, am lasat cuptorul sa se incinga.Se scoate foaia de copt,cu desenul de la congelator si rapid-rapid se intinde compozitia cu migdale intr-un strat cat mai uniform,peste aceasta.



se da la cuptor,la foc mediu,cam 10 minute sau pana incepe sa se rumeneasca usor pe margini.Cand este gata,se scoate si se ruleaza,foarte lejer.



Cand s-a racit,desfacem usor si desenul va fi imprimat pe dosul foii(cum altfel??)



Din acest blat se poate face o rulada,eu l-am taiat pe mijloc si am facut doua cani.



Ca sa umplu cele doua cani,am facut un pandispan cu cacao,pe care l-am decupat cu un pahar,cu un diametru ce a putut fi imbracati "peretii canii"



cerculetele de pandispan le-am imbracat cu o crema de lamaie,facuta din:

-100 gr unt
-200 ml lapte
-25 gr faina
-100 gr zahar
-coaja si zeama de la o lamaie(zeama am pus dupa gust)



Se pune la foc o craticioara cu 150ml lapte,zaharul si coaja de lamaie.




Intr-un bol micut se desface faina cu cei 50ml lapte ramasi.Se amesteca bine sa nu ramana cocoloase.



Cand laptele din craticioara a inceput sa fiarba,adaugam faina desfacuta cu laptele,in suvoi,amestecand energic(focul sa fie mic).



Se opreste focul si se lasa sa se racoreasca,pana ajunge la temperatura mainii.Untul se taie bucatele si se incorporeaza in crema de faina.



Cand aproape s-a terminat untul de incorporat,se pune zeama de lamaie,dupa gust,amestecand continuu.



Este crema copilariei mele!Toata familia o adora!

Pe o farfurie,am pus o rondea de pandispan,am pus o lingura de crema si peste, am pus portocale taiate cubulete(asa s-a cerut).Apoi iarasi o rondea,pana s-a inaltat cat "peretele" canii(mai masuram,din cand in cand).











Chiar daca crema a dat pe margini,nu este nimic,mai bine,asa se face priza cu foaia de deasupra.



Dupa cum se vede,nu am umplut "cana" pana sus,am lasat loc pentru ciocolata topita.



Am pus ciocolata topita,dupa cum ziceam,dar nici cu asta nu am umplut-o pana sus.



Am dat la rece si apoi cu ciocolata alba,am desenat cate o inimioara,deasupra.Din bucatele de pandispan,am decupat si tortile,pe care le-am lipit de cani,cu ciocolata.
Din pasta de zahar am facut 2 trandafirasi si gata aventura mea in bucatarie!
Dupa o idee de pe un site portughez.

SA IUBITI SI SA FITI IUBITE!




Si sectiunea.....



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu