01 02 03 18 24 25 26

joi, 6 decembrie 2012

Coronita cu ciocolata







Astazi, fiind o zi cam mohorata, cu ploaie mocaneasca, mi-am zis ca pot petrece mai mult timp in bucatarie. Zilele trecute am vazut reteta asta pe un site italian si azi s-a dovedit numai buna de incercat.

Ingrediente:

-500 gr faina alba
-150 g zahar
-75 gr unt
-2 oua
-100 ml lapte
-un pachetel de drojdie
-coaja rasa de la o lamiie
-o priza de sare.

Dizolvam drojdia in laptele caldut cu o lingura de zahar, amestecam cu 2 linguri de faina si punem la crescut.
Intre timp cernem faina intr-un castron, separat punem restul de zahar, ouale, untul topit, sarea si coaja de lamaie.
Cand maiaua a crescut o punem peste faina si o amestecam, turnam si compozitia cu oua,framintam bine si punem la crescut.
Cand si-a dublat volumul intindem coca intr-o foaie nu prea subtire, ungem cu foaia cu unt topit peste care presaram o lingura de zahar, nuca prajita si maruntita



iar peste, ciocolata menaj data prin razatoare.
Rulam cu grija si apoi taiem rondele cam de 2 cm.




Intr-o tava unsa si tapetata cu faina, punem rondelele in forma de coronita
,



lasam 15 min. la crescut apoi ungem coronita cu ou batut cu zahar si punem la cuptorul incins de dinainte.
Cand s-a rumenit frumos, o scoatem si o lasam sa se racoreasca un pic, apoi insiropam .
Eu am facut un sirop de apa cu zahar si rom. Cam asta-i povestea, este ca un cozonac insiropat;-)

Si o sectiune insiropata cu multa nuca si ciocolata:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu