01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Tort cu crema de alune de padure













Tortul asta l-am facut,doar asa mai mult pentru a incerca decorul de ciocolata ce il imbraca.Vreau sa spun ca me-a placut tare mult ce a iesit!Imi place  sa ma "joc" cu ciocolata topita!

Ingrediente pentru blat:

-8 oua
-8 linguri de zahar
-8 linguri de faina
-8 bucati de capsuni,mai mari
-esenta de rom
-un praf de sare




Mod de lucru:

Este un blat clasic de pandispan,numai ca eu am adaugat si capsuni taiate felii.Se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat spauma tare cu zaharul,apoi se adauga galbenusurile,faina si praful de sare si esenta de rom.Se amesteca usor si se pune intr-o forma de tort unsa cu unt.Capsunile se taie felii,se presara cu faina(sa nu se scufunde ) si se pun deasupra compozitiei de blat.




Se coace la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 30-35 min.Facem proba cu scobitoarea si daca iese curata,este gata.Il lasam sa se raceasca si apoi il taiem in doua.






Imi place tare mult cum arata blatul meu cu capsuni!Si ce galben a iesit,datorita oualor de tara!

Pentru crema:

-100 gr de zahar
-3 galbenusuri
-150 ml lapte
-200 gr unt
-0 ciocolata cu lapte(90 gr)
-esenta de rom





Pentru pralinele de alune de padure:

-100 gr zahar
-100 gr alune de padure




Intr-o tigaie antia derenta,se pune zaharul la topit,cand  s-a topit si a capatat o culoare maronie,se trage la o parte de pe foc si se adauga alunele,care au fost in  prealabil,prajite.Se amesteca.




apoi totul se rastoarna pe o placa de marmura(o placa de faianta,am folosit eu)




Se lasa la racit,apoi se rupe bucatele si se da la blender.








Lasam la o parte si  ne vom ocupa de crema.Cele trei galbenusuri se bat bine cu zaharul pana se albesc.


Se adauga laptele si se pune vasul pe bain-marie,amestecand continuu pana cand se ingroasa,ca o smantana mai subtire.






Lasam crema sa se raceasca,pana cand ajunge la temperatura mainii,ca apoi sa incepem sa incorporam untul,bucatica cu bucatica,cu grija,se poate taia!




Cand am terminat de incorporat untul,se adauga alunele,date la blender.Se amesteca usor,apoi se adauga ciocolata topita si esenta de rom.









Se da apoi la rece si ne vom ocupa de decorul tortului.
Se pune ciocolata la topit(nu am cantarit-o)




Intre timp,inelul de la forma in care am copt blatul,se imbraca in folie alimentara,pe interior.Din loc in loc,am lipit cu scoci,folia (in exterior) sa nu se traga,atunci cand se pune ciocolata.




Ciocolata topita,am luat-o cu o lingurita si am intins-o pe suprafata inelului.Nu am imbracat tot inelul, ci pe portiuni.Am pus o portiune,am dat la frigider,cand s-a intarit,am mai pus o portiune si tot asa pana cand am terminat toata suprafata inelului.







Cand totul a fost gata,am pus blatul(prima jumatate) in interiorul inelului .L-am insiropat cu zeama de la compotul de visine (mai am de anul trecut),apoi am pus crema (jumatate din crema,jumatate am pastrat)
imi pare rau ca am ratat poza cu crema,pur si simplu,am uitat sa mai pozez!


Am acoperit cu cealalta jumatate de blat si deasupra am acoperit cu glazura de ciocolata.




Am pus cateva capsune,cateva visine din compot si  un fluturas facut din ciocolata.Asta a fost decorul!
Acum,cu o foarfeca,am taiat folia,de jur imprejur,am desfacut clema inelului si usor l-am tras in sus.







Apoi ,usor am scos si folia.



si ce a ramas....tare mi-a placut!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu