01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Paine cu branza













O paine grozava pentru micul dejun.
Eu am facut dintr-un kilogram de faina,dar ca sa iasa mai delicata si sa incapa mai bine in tava,fara sa fie inghesuita, este bine sa fie facuta din mai putina faina.



Ingrediente:

-1 kg de faina alba
-3 linguri de zahar
-150 gr. telemea data prin razatoare
-150 gr. margarina
-30 gr. drojdie proaspata
-600 ml. lapte
-un ou
-un praf de sare
-3 linguri de ulei
-o lingura de mac



Mod de lucru:

Drojdia se desface cu o lingura de zahar si 100 de ml de lapte, adaugam faina cat sa iasa un aluat ca de clatite. Amestecam bine si punem la crescut pana isi dubleaza volumul.



Intr-un bol cernem restul de faina,in care vom adauga praful de sare,uleiul si zaharul ramas.




In mijloc facem o adancitura in care vom pune maiaua.Amestecam si adaugam laptele caldut.



Incepem sa framantam pana cand aluatul devine neted si elastic.





Il punem la crescut, acoperit cu un prosop,pana cand isi va dubla volumul.




Cand a crescut,il punem pe masa de lucru si il vom imparti in 5.Patru parti sa fie egale,iar a cincea sa fie mai mare.



Cele 4 bile mai mici de aluat,le vom intinde in foi,nu prea subtiri.



Pregatim o tava mai mare.Eu am folosit tava alba de la aragaz.
Am uns-o cu margarina topita si am pudrat cu faina.
Am luat prima foaie si am pus-o in tava.Am uns-o bine cu margarina topita,am presarat telemea rasa,iar deasupra am presarat zahar.







Asa am procedat cu toate cele 4 foi, suprapunandu-le. Ultima ramane neunsa.




Teancul de foi il vom taia in 8 parti egale,incepand din mijloc,spre exterior,unde vom lasa o margine de cativa milimetri.





Cele 8 colturi rezultate,dupa taiere,le vom intoarce spre exterior.Mijlocul va ramane gol.










A cincea bila,o intindem intr-un rulou,pe care il vom impleti in doua.Il strangem si il vom aseza in mijlocul,ramas gol,la cele 4 foi.




Punem la crescut, acoperim cu un prosop.
Cand este gata,ungem cu ou batut,presaram cu mac in mijloc si dam la cuptorul incins de dinainte, cam 40 de minute.










Minunata langa o cana de ceai!

Un comentariu: