01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Caise-fursecuri













Zilele astea nu am avut musafiri, asa ca am facut doar cateva dulciuri pentru familie (pe langa sarmale, piftie, ciorba de cocos si friptura, cam ce face toata lumea,la o atare sarbatoare!).
Am facut caise, foietaj cu fructe si 2 cozonaci.
Pentru inceput....caisele.

Ingrediente:

-o cana de untura netopita
-o cana de zahar
-o lingura de otet
-un ou.
-faina,cat sa iasa un aluat vartos
(este un aluat nisipos.

Mod de lucru:

Intr-un bol punem untura si zaharul, amestecam bine pana se face ca o crema.
Adaugam oul si otetul, amestecam si punem faina cernuta(cam 600-700 gr)si amestecam pana iese,cum ziceam, un aluat vartos.
Din aluatul obtinut facem bilute de marimea unei nuci mai mici.





bilutele formate le punem intr-o tava presarata cu un pic de faina (neunsa,pentru ca aluatul are untura).
Le punem la cuptor pentru 15 min.(cuptorul incins de dinainte).Nu trebuie sa le lasam sa se rumeneasca,pentru ca o sa le coloram.





Cand sunt gata, le lasam sa se raceasca si cu un cutitas, usor sa nu le spargem, pe partea ce a stat pe tava,le vom scobi.




compozitia ce rezulta de la scobire, o vom pastra pentru a-o adauga la crema cu care vom umple caisele.





Pentru crema am folosit o jumatate de pachet de unt, 3 linguri de zahar, o lingura de cacao si esenta de rom.
Am frecat untul cu zaharul, am adaugat cacao si esenta de rom si am mai pus, cum ziceam, compozitia de la scobire.








Apoi am trecut la lipirea caiselor.
Am luat cate doua, cam de aceeasi marime, am pus un pic de crema in scobitura si le-am lipit.
Asa am procedat, imperechindu-le,pana le-am terminat.







Cand au fost gata,le-am colorat (din comoditate ,am folosit coloranti alimentari din comert).
Am folosit 3 boluri: in primul am pus colorant rosu, in altul ,verde, si in al treilea, galben. Am pus cate un pic de apa sa se dizolve colorantul si am amestecat.In alt bol am pus zahar tos.









apoi,am trecut la colorat.
Am luat cate o caisa, am trecut-o prin culoarea rosie (sa zicem),am scuturat surplusul de apa si am trecut-o prin zahar.Apoi alta prin verde,galben sau o jumatate de caisa printr-o culoare si cealalta prin alta culoare,si tot asa pana am terminat.





A doua zi sunt grozave!
Se inmoie de la apa si pur si simplu se topesc in gura!Ador genul asta de fursecuri!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu