01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Gulas servit in bol de paine tigru






Ma bucur tare mult ca am avut norocul sa fiu selectata pentru a participa la concursul"Bucatar real",organizat de http://www.real-hypermarket.ro/.In aceasta competitie,am hotarat sa particip cu o reteta foarte cunoscuta in Ardeal;GULAS.Si ca sa il pot incerca si la cuptor,am facut si cateva invartite cu nuca.Sant retetele  ce va pune la incercare vasul  din gama Pyroflam http://www.real-hypermarket.ro/pyroflam/gama-pyroflam,sant vase ce rezista  la temperaturi cuprinse între -40°C si +800°C şi au 25 de ani garanţie.Cine nu isi doreste sa aibe in bucataria sa,vase asa de rezistente?De ce sant asa de rezistente?Pentru că vasele de gătit Pyroflam® sunt realizate din ceramica Vitro-Ceramica ,care are proprietati multiple;
 nu se zgarie,rezistente la  schimbarile bruste de temperatura(de la congelator,direct pe flacara)nu se ciobesc si se curata foarte usor.
Eu am  folosit vasul atat pe flacara cat si la cuptor si ma declar multumita de el.












Ingrediente:

-500 gr pulpa de porc
-o ceapa
-un morcov maricel
-o rosie mare
-5 cartofi mai mari
-un ardei gras
-3 catei de usturoi
-2 frunze de dafin
-o lingurita de boia de ardei dulce
-o lingura de pasta de ardei iute
-o lingura de pasta de ardei dulce
-6-8 boabe de enibahar
-8-10 boabe de piper negru
-o lingurita de seminte de chimen
-100 ml ulei
-sare dupa gust
(ingrediente pentru 4 portii)



Mod de lucru:

Punem vasul Pyroflam la incins,adaugam uleiul si apoi carnea taiata cubulete mai mari.






lasam pana scade apa si carnea s-a rumenit.Apoi adaugam boiaua dulce,chimenul si usturoiul pisat.Amestecam si lasam sa se gateasca cam 1-2 min.Se adauga ceapa taiata marunt,morcovul,taiat cubulete mai mari si ardeiul gras.Amestecam,lasam sa se mai caleasca dupa care adaugam apa calda.Umplem oala,cam trei sferturi.Punem foile de dafin,enibaharul si boabele de piper.Acoperim cu capacul si lasam sa fiarba la foc domol.











Cand carnea este pe jumatate fiarta,se adauga cartofii,taiati cubulete mai mari.


Se lasa sa fiarba si cand sant aproape fierti se adauga rosia taiata,tot cubulete.



Se acopera si se lasa sa fiarba pana ce apa a mai scazut si s-a format sosul.Acum putem adauga pasta de ardei dulce si iute.Lasam sa mai dea cateva clocote si gulasul nostru este gata.




Cu-i nu-i place mancarea picanta,poate renunta la pasta de ardei iute.Am servit gulasul in paine "tigru"!



Ca sa vad cum se preteaza vasele Pyroflam la cuptor,am pregatit si cateva invartite cu nuca.

INVARTITE CU NUCA

Am facut o coca de cozonac din:

-500 gr faina
-150 gr zahar
-250 ml lapte
-50 gr unt
-60 ml ulei
-3 galbenusuri
-25 gr drojdie
-1\2 lingurita de sare

Am facut aluatul,l-am lasat la crescut,apoi l-am pus pe masa de lucru si l-am impartit in 6 .Vasul Pyroflam,l-am uns cu unt si l-am presarat cu faina.











 Fiecare bila de aluat,am intins-o cu sucitorul intr-o foaie nu prea subtire.Pe fiecare foaie,am pus un amestec din miez de nuca macinat amestecat cu cacao,zahar,esenta de rom si 3 albusuri batute spauma.



Am rulat obtinant un rulou.Ruloul l-am rasucit,intr-un colacel si l-am pus in vasul Pyroflam .Asa am procedat cu toate 6.Am acoperit vasul Pyroflam cu un prosop si am lasat la crescut.Cand colaceii au crescut,i-am uns cu ou batut si am pus la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 35 de min.



 Dupa ce s-a rumenit frumos,l-am scos,am uns iarasi cu ou si am presarat pe deasupra zahar tos.
A iesit un minunat cozonacel!











Asadar,vasele Pyroflam,sant excelente,atat pe flacara cat si la cuptor!Ori vasele ce le am in bucataria mea,nu le pot folosi si in cuptor,pentru ca manerele,s-ar topi.Deja am inceput sa ador vasele Pyroflam!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu