01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 8 decembrie 2012

Inimioara cu coaja de portocala
















Ieri mi-am luat o tava in forma de inimioara si m-am gandit sa o pun la treaba.
Pe un site rusesc am gasit si un aluat ce este folosit numai la decoruri, este un aluat ce nu creste si asa am incercat mai multe lucruri deodata.
Sunt incantata si de tava si de cozonacelul ce l-am facut in ea si de aluatul pentru decor.


Ingrediente:

-60+125 gr unt sau margarina unirea
-125+450 gr faina alba
-100+150 gr zahar
-2 oua
-150 ml lapte cald
-25 gr drojdie proaspata
-coaja conifiata de la o portocala
-siropul in care am fiert coaja de portocala
-un praf de sare



Mod de lucru:

Se dizolva drojdia in lapte caldut + o lingurita de zahar. Se adauga 125 gr faina, se amesteca bine si se lasa la crescut pana face bulbuci.





Dupa ce a crescut, adaugam peste maia restul de faina, ouale, 60 gr unt topit, 100 gr zahar, praful de sare.





Amestecam totul bine si apoi luam la framantat.
Framantam pana avem un aluat neted si elastic.Lasam la crescut.
Dupa ce a crescut,impartim aluatul in doua.
Luam o bucata si o intindem intr-o fasie lata de 10-15cm si lunga de 60-70cm.
Cele 125g de unt ramase le frecam bine cu 150g de zahar.
Jumatate din crema rezultata o intindem pe fasia de aluat,iar deasupra vom presara coaja de portocala confiata taiata marunt, dupa care rulam.











Ruloul rezultat il taiam in bucatele, cam de 5cm (tava mea ne fiind prea inalta)iar fiecare bucatica o taiem pe dindoua cu o taietura oblica.








In tava unsa si tapetata cu faina am pus pe mijloc o biluta de aluat umpluta cu coaja de portocala,iar pe margini,de jur-imprejur am asezat bucatelele de rulou cu taietura dreapta in jos.






Am facut asa pana am terminat de completat toata tava.





Am lasat-o la crescut.
Intre timp am facut aluatul pentru decor.
Din 90g apa,90g zahar si 45g miere, puse toate intr-o cratita si apoi pe foc.
Cand zaharul s-a topit, am tras la o parte si am lasat la racit.
Am pus apoi faina, cat sa iasa un aluat usor de intins. Din acest aluat am facut 3 trandafirasi.






Cand cozonacelul a crescut,cu siropul in care a fiert coaja de portocala,l-am uns pe deasupra si pe biluta din mijloc am pus decorul din trandafiri.





Am pus la cuptorul de dinainte incins, cam 40 de minute la foc mediu.
Dupa ce a fost gata, am pensulat totul cu sirop de portocala.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu