01 02 03 18 24 25 26

sâmbătă, 15 decembrie 2012

Tort de craciun










Ingrediente pentru blat:

-6 oua
-7 linguri de zahar
-6 linguri de faina
-o lingura de cacao
-o lingura de miez de nuca macinat
-o lingurita praf de copt
-esenta de rom
-1/2 lingurita de sare




Mod de lucru:

Se separa ouale.Albusurile se bat spuma tare impreuna cu zaharul,adaugandu-se treptat esenta de rom.




Separat intr-un bol se combina ingredientele uscate;faina,cacao,miezul de nuca,praful de copt si sarea.







Peste spuma de albus,se adauga galbenusurile,amestecam de 3-4 ori,de sus in jos,apoi adaugam amestecul de faina.Amestecam iarasi cu grija sa nu scoatem tot aerul din compozitie.







Punem totul intr-o forma detasabila,unsa in prealabil si punem la cuptorul de dinainte incins,la foc mediu,cam 35-40 de min.Cand este gata,ca sa fim mai siguri se face testul cu scobitoarea.Daca iese curata....este gata.







Lasam blatul la racit si ne vom ocupa de crema.Am folosit 2 feluri de crema,de portocale si de ciocolata.
Pentru crema de portocale.

-200 ml suc proaspat de portocale
-2 galbenusuri
-30 g zagar
-150 ml frisca lichida
-25 g amidon alimentar
-coaja rasa de la o portocala
-fructe taiate marunt(kivi si portocale)




Mod de lucru:

Intr-o craticioara punem sucul de portocale,coaja rasa de la o portocala,zaharul si galbenusurile.Amestecam bine si adaugam  amidonul.Din acest moment ,trecem craticioara pe foc mediu,amestecand continuu,pana cand amestecul se ingroasa ca o smantana.












Oprim focul si lasam crema la racit.Intre timp batem frisca lichida,cand s-a intarit,se adauga cate putin din crema de portocale racita,pana o incorporam pe toata.









O lasam apoi la o parte si facem crema de ciocolata,la care am folosit;

-150 g frisca lichida
-150 g ciocolata menaj
-o lingura de cafea instant




Mod de lucru:

Ciocolata maruntita se pune la topit pe baie de abur.Se lasa sa se racoreasca,cat timp se bate frisca cu cafeaua instant.











Apoi se adauga cate un pic din ciocolata topita,pana o incorporam pe toata.







Montarea tortului:

Blatul se taie in trei.Primul blat il punem pe un platou si il insiropam cu un sirop din apa,zahar si coaja rasa de lamaie.




Peste blat punem un rand de crema de portocale.




peste crema vom pune jumatate din  fructele taiate.



Punem al doilea blat.insiropam iarasi si punem crema de ciocolata.Peste vom pune restul de fructe si acoperim cu un strat de crema de portocale.










Acoperim cu al treilea blat si trecem la ornat.Eu am vrut sa fie un tort de craciun,desi l-am facut de ziua sotului,pe 13 decembrie.Am pregatit decorul din zahar pudra cu albus de ou.Am facut fulgi de zapada si cateva frunzulite reprezentative craciunului si a iesit .....ce se vede!


















4 comentarii:

  1. La multi ani sotului, iar tortul imi place mult.Bravo...

    RăspundețiȘtergere
  2. LA MULTI ANI! sotului tau. E tarziu acum pentru urari dar eu acum iti descopar blogul.Stiam doar de cel comun cu Liana,desi in ultima vreme am sesizat ca nu ai mai postat retete acolo.
    E tare frumos blogul tau.
    Imi place tare mult ce pregatesti,sunt preparate elegante,torturile si prajiturile sun decorate foarte frumos si finut. Ma inspir de multe ori din preparatele tale.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc,Veronica!Ma bucur ca iti place blogul,am vrut sa am unul,doar al meu!Sa ai un an plin de impliniri si multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere