01 02 03 18 24 25 26

joi, 6 decembrie 2012

Sarmalute in foi de varza acra







Ieri ma tot gandeam ce sa mai fac de mancare si cum nu mai facusem de la Pasti si nici pe blog nu aveam acest preparat, m-am gandit sa ma apuc de treaba!
In blogosfera sunt retete de sarmale de tot felul!
Acum o sa prezint si modul meu de a le prepara.....tineti-va bine ca incep sa ma desfasor!


Ingrediente:

-500 gr pulpa de porc
-500 gr fleica de porc
-100 gr de orez
-4 cepe mari
-un morcov
-o legatura de stevie
-cimbru
-sare si piper
-2 linguri pasta de tomate
-150 ml de ulei

Mod de preparare:

Carnea o trecem prin masina de tocat si o lasm la o parte.
Ne vom ocupa de zarzavat:tocam marunt ceapa, morcovul il dam pe razatoarea cu ochiuri mici.
Punem o tigaie la incins in care am pus uleiul.
Punem ceapa,iar cand s-a inmuiat adaugam morcovul, amestecam si lasam 1-2 min., dupa care punem orezul spalat si scurs, amestecam iarasi si adaugam pasta de tomate.




Amestecam bine si lasam totul la calit cam 2 min., dupa care oprim focul.


Cand amestecul cu orez s-a racorit, il adaugam peste carnea tocata, impreuna cu sarea ,piperul,cimbrul si stevia tocata marunt.
Amestecam bine-bine-ca pe un aluat de paine.



Cat timp se mai odihneste umplutura, vom pregati frunzele de varza acra.
Spalam bine varza ,trecand-o prin mai multe ape (ca sa-i mai scoatem din acreala) apoi desfacem frunza cu frunza, le taiem cotoarele,lasandu-le sa se mai scurga apa din ele.


Incepem sa impachetam sarmalele: luam o frunza de varza, nu mai mare de o palma, punem o lingurita cu varf, de umplutura, la un capat al frunzei si incepem sa rulam avand grija sa prindem marginele frunzei,in interiorul ruloului.




Procedam asa pina terminam umplutura.
Intotdeauna eu fierb sarmalele la cuptor, la foc domol cam 3h, dar poate dura si mai mult daca varza este mai tare.
Dupa ce le-am terminat de impachetat,le-am asezat intr-un vas de yena.
Am pus pe 2 randuri, al doilea rind l-am asezat invers fata de primul.



Le-am invelit frumos, cu foi de varza (sa nu le fie frig!), am pus apa calda ,in care am dizolvat o lingura de pasta de tomate, pana la jumatatea vasului ....si la cuptor cu ele!
Cind fierbe, apa o sa mai scada, asadar ,din cind in cind, vom mai adauga apa calda, ca sarmalele sa nu ramana uscate.





Cand sint gata, servim cu smantana, mamaliguta si ardei iute.
Eu am mancat doar cu ardei iute si paine!





Asta este mancarea preferata a lui Dragos, fiul meu cel mic!
Mamaaaaaaaaaaaa!Cat am avut de scris!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu