01 02 03 18 24 25 26

duminică, 9 decembrie 2012

Prajitura cu branza si menta















Este o prajitura cu o minunata aroma de menta, ciocolata si branza!
Usor de facut si nu prea scumpa. Cu aceasta prajitura particip la concursul "Provocarea lunii iunie,Dulce Romanie" gazduit de blogul Antoninei.

Ingrediente blat:

-3 oua
-65 gr zahar
-60 gr faina
-20 gr cacao
-40 gr unt
-25 ml lapte

Crema de branza cu menta:

-300 gr branza proaspata de vaci
-40 gr zahar
-3 oua
-50 gr frisca lichida
--4-5 fire de menta





Mod de lucru:

Mai intai pregatim blatul: se separa ouale, galbenusurile si 30 de gr de zahar se bat energic pana au consistenta unei creme. Untul topit se incorporeaza in crema,in fir subtire, amestecand continuu.







Se adauga si laptele, se amesteca si apoi se pune faina amestecata cu cacao(cernute)



Se mixeaza si se va obtine o crema de ciocolata.



Separat se bat albusurile spuma tare cu cele 35 gr zahar ramase. Spuma obtinuta se amesteca usor, sa nu iasa tot aerul, cu crema de ciocolata.







Toata compozitia se pune intr-o tava unsa cu unt, se niveleaza si se pune la cuptorul de dinainte incins, cam 20 de min.(dupa cum coace cuptorul fiecaruia) compozitia ajunge pentru o tava cu diametrul de 24\24 cm.




Cat se coace blatul, se pregateste crema de branza, dar inainte se pregateste piureul de menta. Se aleg frunzele si cu o lingura de apa se mixeaza,pana iese un piure.






Intial am vrut sa pun numai sucul din frunze,dar m-am gandit sa pun piureul cu totul, ba chiar am mai eliminat din suc. Nu-mi pare rau de rezultat,chiar ma bucur,pentru ca aroma de menta este mai pronuntata. Asadar, intr-un bol se pune branza si se amesteca cu zaharul



Se incorporeaza ouale, pe rand, amestecand bine.



apoi se adauga piureul de menta, dupa gust. Se poate pune mai mult sau mai putin.





Cand blatul de cacao este gata, se scoate tava din cuptor si peste blat(in tava)se pune crema de branza.



Se pune iarasi la cuptor, dar de data asta intr-o alta tava in care se pune apa fiarta. Se lasa la cuptor cca 30 de min.(iarasi dupa cuptorul fiecaruia).



Eu am copt prajitura intr-o tava de silicon, dar imi pare rau, nu o sa mai fac asa, pentru ca se manevreaza mai greu. Atunci cand am scos-o din cuptor,tava fiind flexibila, s-a ondulat si mi-a crapat crema de branza. Am pudrat-o cu zahar si cat de cat s-au mai acoperit crapaturile.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu